dimarts, 6 d’agost del 2019

EL BUFÓ I TU...


 En agraïment a tots aquells i aquelles que han llegit "El Bufó que va haver de marxar de Palau" i m'han fet arribar els seus comentaris.



Tu també...

ets alcalde, habitant del Poble de la Calma,
quan saps escoltar els batecs del meu cor
i em comparteixes el que el teu cor anhela.

ets pescador, Artesà del Saber Esperar i Saber Acollir,
cada cop que vius plenament el present
i, amb joia i il·lusió, m'ho encomanes.

ets bon pastor quan em mires als ulls i em reconeixes,
quan em fas saber allò que em fa especial.
Quan em crides pel meu nom.

ets ermità, esperit que contempla,
perquè t'emociones davant del sol que es pon,
i, en silenci, agraeixes a Déu tanta Bellesa
amb un cor humil.

ets sembrador perquè plantes llavors d'esperança
a cada persona que estimes,
quan comparteixes música i poesia,
quan encomanes el goig de créixer i fer-se gran.

ets Bruixa del desert
(o potser hauria de dir Fada?)
perquè saps estimar.
I m'acceptes tal com sóc.
I m'escoltes i emmiralles.

ets l'Alí de l'Oasi quan m'aculls,
quan m'obres casa teva. I el teu cor.
I em regales l'amistat més sincera.

I ets Bufó perquè ets valent i fas camí.
Perquè cantes l'Amor i l'Esperança.
Perquè deixes petjades de poemes
i dolces melodies per allà on passes.

Perquè rius.
I perquè portes un sarró virolat, farcit de Vida.
I quan plores,
els teus ulls prenen el dolç color de la mel.

Perquè, a voltes, tens por.
I dubtes, en ple desert, quan la soledat s'imposa.
Perquè busques, incansable, l'Autenticitat de viure
que enfonsa les arrels en el Perdó tan anhelat.

I perquè, a cada albada, despertes, inevitablement,
l'Essència que portes dins.

I, sobretot, perquè el teu cor és Bell;
tan Bell com una senzilla flor virolada.

Cuida-la. Rega-la quan la terra sigui eixuta, ni poc ni massa,tan sols el just perquè no pateixi set. Quan faci calor, posa-la a l’ombra i quan glaci, a l’hivern, protegeix-la dins el sarró. I recorda sempre que és fràgil, tan fràgil com el teu cor; heus aquí perquè és tan Bella!”

fragment d'"El Bufó que va haver de marxar de Palau"