dimecres, 5 d’abril del 2017

LA BELLESA QUE HI HA EN MI

Fragment del conte "El Bufó que va haver de marxar de Palau"


"―El jardí de Palau era ple de flors, però mai m’havia entretingut a descobrir com n'és de bonic cada pètal ni la combinació dels seus colors i flaires. M’adono que mai, fins ara, m'havia aturat a mirar tanta bellesa que m’envolta.
I tanta Bellesa que porteu a dins.
―Com dieu? ―vaig fer girant-me cap el frare que no deixava de mirar el foc.
La verdadera Bellesa es troba en l’interior. Tu, jo, tots els homes i dones del món formem part d’aquesta natura i el nostre cor, com les flors o la posta de sol, és Únic i Bell per Ell mateix. Però massa sovint no ens ho acabem de creure. Ens resistim a acceptar la nostra Bellesa Interior i la nostra capacitat de fer coses boniques, i malgastem el temps negant d’aquest regal.
Aleshores, els ulls se'm van negar. I, sense poder evitar-ho, vaig plorar. Un plor suau, tranquil, però sense aturador. L'ermità em va deixar fer en silenci, llargament; com si les meves llàgrimes no li fossin estranyes del tot.
Al cap d'una bona estona, quan em vaig calmar, li vaig preguntar:
―Ermità, com puc veure la Bellesa que hi ha en mi?
Acceptant que és precisament en la Feblesa del teu cor, on hi fa niu aquesta Bellesa. No és la fragilitat, la vulnerabilitat d'aquesta flor, el que la fa tan especial?"